پیام سپاهان

آخرين مطالب

‌جلیلی برای بهبود وضعیت معیشت مردم چه برنامه‌ای دارد؟ اجتماعی

‌جلیلی برای بهبود وضعیت معیشت مردم چه برنامه‌ای دارد؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مسئول هماهنگی ستادهای مردمی جلیلی در استان اصفهان در نشست خبری به میزبانی تسنیم حاضر شد و برنامه‌های کاندیدای مدنظر را تشریح کرد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ا، نخستین نشست خبری ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حسن مرادی، مسئول هماهنگی ستادهای مردمی جلیلی در استان اصفهان و امیرحسین کمیلی قائم‌مقام ستاد استانی جلیلی در اصفهان با حضور اصحاب رسانه و به میزبانی تسنیم برگزار شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
حسن مرادی، مسئول هماهنگی ستادهای مردمی جلیلی در استان اصفهان در این انتخابات امسال نسبت به سنوات گذشته متفاوت است و در یک شرایط اضطراری برگزار می‌شود و به همین دلیل زمان بسیار محدودی برای پیگیری امور و برنامه‌ریزی در اختیار داشتیم و این موضوع بافث شد تا حجم کار زیاد شود و برای برنامه‌ریزی فشار زیادی را متحمل شویم بنابراین اگر ایرادی وجود دارد، ناشی از این فرصت محدود است. رای مردم حق‌الناس است رعایت حق‌الناس اهمیت زیادی دارد. همه مجموعه‌هایی که در امر تبلیغ فعالیت دارند و از مردم دعوت می‌کنند تا به کاندیدای مورد نظرشان رای دهند، در قبال اعتبار و اعتمادی که به وجود می‌آید مسئول هستند، حق‌الناس رای مردم بر عهده ماست و امیدواریم که در آخرت مدیون مردم نباشیم.
در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه سئوالات خودشان را مطرح کردند که در زیر می‌خوانید:
فعالیت انتخاباتی جلیلی از چه زمانی آغاز شد؟
مرادی: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی ما بلافاصله با کسانی که برای تشکیل ستاد اعلام آمادگی کرده بودند، جلسات متعددی برگزار کردیم و از همان زمان برنامه‌ریزی‌ها را شروع می‌کردیم تا به کاندیدای تراز انقلاب اسلامی برسیم و بتوانیم یک رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنیم. علاوه بر ملاک‌های عمومی و اختصاصی که در انتخابات مدنظر قرار می‌گیرد، یکی از ملاک‌های ما برای انتخاب کاندیدای تراز این بود که راه شهید رئیسی را ادامه دهد و این پارامتر را به سایر پارامترها اضافه کردیم.
ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟
مرادی: بر اساس تجربیات سالیان گذشته تعداد 20 کمیته را تعریف کردیم. طبق قوانین موجود هر کاندید به ترتیب در هر استان اصفهان و شهرستان یک رئیس ستاد دارند و گام سومی که در این زمینه برداشتیم شناسایی مسئولان ستاد شهرستان بود و بر همین اساس احکام مسئولیتی روسای ستاد انتخاباتی جلیلی در همه شهرستان‌ها صادر شده است؛ اگرچه در شهرستان‌ها بسیاری از دوستان کار را به صورت آتش به اختیار آغاز کرده‌ بودند اما در حال حاضر در همه شهرستان‌ها ستادهای مرکزی نیز فعال شده است‌. چهارمین اقدامی که در فرآیند انتخابات انجام دادیم، هماهنگی با دستگاه‌های مجری انتخابات بود و در این راستا نمایندگان و افراد مجاز را به دستگاه‌های مجری انتخابات معرفی کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
ستاد انتخاباتی جلیلی در شهرستان اصفهان به چه صورتی فعالیت دارد؟
مرادی: برخی از برنامه‌ها پیش از اجرا نیاز به اخذ مجوز دارند که در این مورد نیز اقدامات لازم انجام شده است؛ علاوه بر این در هر شهرستان باید با در نظر گرفتن ظرفیت و توان موجود، ستادهای فرعی متعددی فعال شوند. در شهرستان اصفهان با نظر گرفتن ظرفیت و جمعیت 17 ستاد مرکزی پیش‌بینی شده و روسای مناطق شهرستان برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد حدود 230 ستاد انجام داده‌اند و این ستادها در حال راه‌اندازی هستند.
جلیلی برای مشارکت حداکثری در انتخابات چه برنامه‌ای دارد؟
مرادی: در سطح استان اصفهان دو طرح مهم را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ستادهای شهرستانی و فرعی نیز این دو مورد را در دستور کار قرار داده‌اند، طرح اول تبدیل هر خانه و هر تلفن همراه یک ستاد است و در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده و امیدوارم به خواسته ستاد مرکزی دست پیدا کنیم. علاوه بر این برای استفاده حداکثری از فضای مجازی نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در این عرصه نیز فعالان مجازی در راستای اهداف آقای جلیلی فعالیت می‌کنند. همچنین از ظرفیت سخنرانان برای تشویق مردم به مشارکت حداکثری و معرفی کاندیدای مدنظر استفاده می‌کنیم.
جلیلی چه زمانی به اصفهان سفر می‌کنند؟
مرادی: از جلیلی برای سفر به اصفهان دعوت کرده‌ایم و در ستاد مرکزی، ستاد سفر ایشان تشکیل شده و بر اساس زمان‌بندی جلیلی روز شنبه 2 تیر ماه در میدان امام (ره) حضور پیدا خواهد کرد و دیدار مردمی با ایشان برگزار می‌شود.
آیا جلیلی نماینده ارگان خاصی در انتخابات است یا خیر؟
مرادی: جلیلی یک کاندیدای مردمی است و از دل مردم بیرون آمده و شاید برخی جریان‌ها که از ایشان حمایت کنند اما دکتر جلیلی به صورت رسمی به جناح خاصی وابسته نیست.
ممکن است که جلیلی همانند دوره قبل به سود کاندیدای خاصی از انتخابات انصراف دهند؟
مرادی: رسالت ما شناساندن و ثابت کردن صلاحیت نامزد مورد نظرمان به مردم است؛ باید به مردم نشان دهیم که کاندیدای مورد نظرمان رییس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی است و تلاش کنیم تا رای بیاورد و فعلا هم در برنامه کاری مجموعه هیچ صحبتی از کناره‌گیری و انصراف به سود کسی مطرح نشده است.
در صحبت‌هایتان به نیروهای آتش به اختیار اشاره کردید، منظور از اتش به اختیار بودن چیست؟
مرادی: برخی از دوستان به دلیل علاقه‌ای که به جلیلی داشتند، قبل از تشکیل ستادها در مناطق شهرستانی، خودشان برنامه‌ریزی کرده و ستادهای فرعی تشکیل داده‌اند و از خانه و مغازه خودشان شروع به تبلیغ و برگزاری جلسات تبیینی کرده‌اند.
آیا جلیلی ادامه دهنده راه شهید رئیسی است؟
کمیلی: همه از دولت شهید رئیسی تجلیل می‌کنند و این تجلیل‌ها کاملا به حق است به نحوی که هر 6 کاندیدا تاکید دارند که راه شهید جمهور را ادامه خواهند داد حالا باید بررسی کرد که دولت سیزدهم چه ویژگی‌های داشته که باید ادامه یابد؟ دولت سیزدهم با مردم صادق بود و برای آنها کرامت ایجاد کرد؛ مردمی بودن و در بین مردم بودن، خستگی‌ناپذیری و تلاش مداوم، توجه به زیرساخت‌های مهم اقتصادی و راه‌اندازی سامانه‌های مهم اقتصادی شاخص‌ترین ویژگی‌های دولت سیزدهم بود و در دولت جلیلی این مسیر را ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا با حاکم کردن دولت الکترونیک از فناوری‌های روز استفاده کنیم و ستاد مستقلی برای هوش مصنوعی داشته باشیم؛ علاوه بر این باید برای نسل جوان متناسب به حیطه تحصیلی‌شان ایجاد اشتغال کرد و مواردی از این دست باید ادامه یابد.
برنامه دکتر جلیلی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم چه برنامه‌ای دارد؟
کمیلی: دنیای امروز در مسیر تحول حرکت می‌کند و دیپلماسی ایران دیپلماسی برتر است؛ در این چند سال دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را پیاده کرد و سازمان توسعه و تجارت به همکاری وزارت خارجه بیش از 20 رایزن اقتصادی را مستقر و برنامه‌هایشان را عملیاتی کردند. در دولت قبلی صادرات نفت روزانه 20 هزار بشکه بود که این‌ میزان در دولت سیزدهم به یک میلیون و 500 هزار بشکه رسید و دکتر بسیاری از این طرح‌ها را به دولت ارائه کرده بودند‌.اقتصاد و معیشت مردم باید با یک دقیق ارتقا یابد ومیزان ارزآوری کشور بالا رفته و ریال حاکمیت پیدا کند. برای کنترل تورم باید در جهت حاکمیت ریال تلاش کنیم و این نگاه‌ها از دولت شهید رئیسی شروع شده و در دولت آینده باید ادامه پیدا کند.
از توانایی اجرایی جلیلی در اداره کشور بگویید
کمیلی: جلیلی در بالاترین سطح‌های اداره، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور حضور داشته و در این سطوح کار اجرایی و عملیاتی انجام داده است؛ جلیلی پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده ایران در مذاکرات سخت ابتدایی با کشورهای 1+5 بوده و همچنین در وزارت خارجه فعالیت می‌کردند و با سیستم اجرایی کشور و دیوان‌سالاری حکومتی در سطح بالا آشنایی کلی دارد. تنظیم ارتباطات بین قوا، سیاست از قانون اساسی و سیاست‌گذاری کلان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور مهم‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور است که این مهم با برنامه داشتن اجرایی می‌شود، طبیعتا رئیس‌جمهوری که برنامه کامل‌تری دارد و در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور تحقیق کاملتری انجام داده، می‌تواند این سیاست‌گذاری‌ها را دقیق‌تر انجام داده و هماهنگی بهتری به عمل آورد که جلیلی توان این کار را دارد چرا برای این موضوعلت برنامه دقیقی دارد و این برنامه منتشر شده است.
زمانی که صحبت از دیپلماسی خارجی می‌شود، دو دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ذهن می‌آید و نظر جلیلی درباره فرامنطقه‌ای چیست؟
کمیلی: در دولت شهید رئیسی اقلیت با دیپلماسی منطقه‌ای و ارتباط با کشورهای همسایه بود اما به صورت فرامنطقه‌ای هم عمل می‌شد همان طور که دیدیم با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین مراودات خوبی ایجاد شده بود و شهید امیرعبدالهیان فرد خستگی‌ناپذیر ، دقیق و مرد دیپلماتیک میدانی بسیار پرتلاش بود؛ در دولت جلیلی همان دیپلماسی و سیاست دولت شهید رئیسی پرقدرت‌تر ادامه خواهد یافت البته نگاه جلیلی به دیپلماسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به صورت توامان است به ویژه که ما اعتقاد داریم که باید دیپلماسی اقتصادی بین‌المللی داشته باشیم و این مسیر در دولت شهید رئیسی شروع شده و در دولت جلیلی تلاش برای گسترش دیپلماسی اقتصادی ادامه خواهد داشت.
از صحت وعده‌های انتخاباتی جلیلی بگوی ی د
مرادی: وعده‌های جلیلی صرفا یک وعده انتخاباتی نیست و با پشتوانه برنامه‌های کارشناسی شده، داده می‌شود. سال‌ها در سطح کلان روی برنامه جلیلی کار کارشناسی انجام شده و برخی از این برنامه‌‌ها در دولت سیزدهم عملیاتی شده و نتیجه‌بخش بوده و اگر دکتر جلیلی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، همان طور که اعلام کرد حتی یک روز را هم از دست نمی‌دهد و در جهت تحقق برنامه های خودشان گام بر می‌دارند.
روندی که در دولت رئیسی آغاز شد سرعت بالای رکورد کشور را به شیب رشد تغییر داد و برخی از این برنامه‌ها از جمله نحوه فروش نفت و سامانه‌های ارز از طرف دکتر جلیلی به دولت سیزدهم پیشنهاد داده شده بود و تا این اتفاقات در زیرساخت کشور رخ ندهد و در مسائل اقتصادی داده‌های شفاف نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات صحیحی هم بگیریم و کنترل و نظارت صحیحی هم نمی‌توانیم داشته باشیم به همین دلیل شفافیت به رشد کشور کمک می کند، باید در نظر داشت 3 سال زمان کمی برای رشد بوده که البته این رشد آغاز شده و جلیلی با برنامه در این عرصه حضور پیدا کرده است.
هزینه‌های ستاد‌های انتخاباتی آقای جلیلی از کجا تامین می‌شود؟
مرادی: آحاد مردم مجموعه ستادهای جلیلی را تشکیل می‌دهند و خود مردم همه امکاناتی که استفاده می‌شود را تهیه می‌کنند و در این راستا مردم و خیرین با ما تماس می‌گیرند. همه عوامل اجرایی حاضر در ستاد مردمی هستند و مردم این امکانات را فراهم کرده‌اند و روزی که کار ما تمام شد، دوباره به مردم بازگردانده می‌شوند.
جلیلی برای بازنشستگان چه برنامه‌ای دارد؟
کمیلی: دولت شهید رئیسی برای حل مشکلات بازنشستگان عزم جدی داشت و ترمیم‌هایی هم صورت گرفت و قطعا جلیلی برای حل مشکلات بازنشستگان عزم جدی‌تری دارد و برای همه اقشار برنامه‌های مناسبی مدون شده است.
برنامه دولت جلیلی برای حل مشکلات آب اصفهان چیست؟
کمیلی: حل مشکل آب اصفهان نیازمند یک برنامه منسجم ملی بلند مدت است؛ در طرح‌هایی در دولت شهید رئیسی برای حل این موضوع آغاز شد، بی‌سابقه بوده و مطالعات لازم در خصوص انتقال آب از جنوب و مصوبه ملی آن ظرف چند ماه انجام شد و بودجه لازم به این موضوع اختصاص یافت و در حال حاضر فاز اول خط لوله انتقال آب به سیرجان رسیده و آماده انتقال آب است و این طرح در این 3 سال پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشت و برای اجرایی شدن آن، عملیات جهادی پرتلاشی انجام شد و تا پایان امسال حدود 70 میلیون متر مکعب آب به اصفهان می‌رسد و عملیات اجرایی خط لوله دریای عمان هم درحال انجام است. در دولت جلیلی طرح‌های فعلی ادامه خواهد یافت و امیدواریم در دولت بعدی هماهنگی‌ها جدی‌تر صورت بگیرد و برداشت از بالادست مدیریت بهتری شود.
استان اصفهان 28 شهرستان دارد، برنامه جلیلی برای دیگر شهرستان‌ها چیست؟
کمیلی: وقتی درباره آب صحبت می‌کنیم طبیعتا منظورمان همه استان اصفهان است؛ درخصوص سایز مشکلات هم شهید رئیسی طی 3 سال گذشته به همه شهرستان‌های اصفهان سفر کرد و مسائل و مشکلات آنها پیگیری شده است، البته پیگیری‌ها کامل نبوده اما میزان رسیدگی به مشکلات نسبت به گذشته بهبود چشم‌گیری داشت و این رویه در دولت جلیلی هم ادامه پیدا می‌کند و به مشکلات دور افتاده‌ترین مناطق هم به صورت مستقیم رسیدگی خواهد شد.
تکمیل و احداث پروژه قطار سریع‌السیر یکی از مطالبات جدی مردم اصفهان است، چه برنامه‌ای برای تکمیل این پروژه دارید؟
کمیلی: بخش عمده زیرساخت‌های قطار سریع‌السیر ایجاد شده اما این سرمایه ملی همان طور معطل مانده و پروژه قطار سریع‌السیر به تهران هم همین شرایط را دارد و باید با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، پروژه تکمیل شود.
دولت جلیلی چه برنامه‌ای برای ساماندهی جامعه رسانه دارد و چه اقدامی در این حوزه انجام می‌دهد؟
کمیلی: طرحی که در مجلس است باید در مجلس هم پیگیری شود اما برنامه دکتر جلیلی شامل همه حوزه‌‌ها می‌شود و هر کدام از این برنامه‌ها پیوست دارند و ایشان را رئیس جمهور با پیوست می‌دانیم، جلیلی آدم شناخته نشده و بی‌برنامه‌ای نیست.
در حوزه مسکن و جوانان چه برنامه‌ای دارید؟
کمیلی: در دولت جلیلی طرح‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، البته در دولت شهید رئیسی آمار بیکاری رو به کاهش بود و در دولت جلیلی نیز سعی ما بر این است که مسیرهای باز شده را ادامه دهیم.
برنامه دولت جلیلی برای رسیدگی به مطالبات بانوان حوزه فرهنگ چیست؟
کمیلی: طرح‌های دولت جلیلی شفاف و کامل ارائه شده و در رسانه‌ها موجود است؛ جلیلی جامعه بانوان کشور را یک جامعه موثر و با میزان تحصیلات خوب و بالا می‌دانند و در دولت ایشان از این انرژی به نحو احسن استفاده خواهد شد و با همین دیدگاه در برنامه‌های مختلف نقش و حضور و اثر بانوان دیده شده و در زمینه مسائل فرهنگی برنامه‌ها مشخص و اعمال شده است و ایشان به طور شفاف و واضح در میزگردها مواضع خودشان را اعلام کرده است.

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان


انتهای پیام/163/.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/858996/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آذربایجان‌غربی خنک‌تر می‌شود

٢٠ هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری خوانسار سرمایه‌گذاری شد

افتتاح 7 طرح عمرانی در براآن شمالی

کاهش نسبی دما و بارش‌های سیل آسا مهمان نواحی شمالی کشور

بیش از 2 هکتار مراتع تیران و کرون در آتش سوخت

عقد اخوت سه باشگاه گیتی‌پسند، سپاهان و ذوب آهن به مناسب عید غدیر

داستانک/ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﯿﺰﺗﺮﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ

آنر از دو قابلیت هوش مصنوعی برای محافظت از چشم و تشخیص دیپ‌فیک رونمایی کرد

عدم موفقیت ریشه در اختلافات دارد

تعیین تکلیف کارخانه بافناز اصفهان پس از 12 سال بلاتکلیفی

اعطای زمین رایگان به 60 خانوار مشمول جوانی جمعیت در فلاورجان

حضور و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات

حل مشکل زاینده‌رود در دولت شهید رئیسی کلید خورد

دامنه فساد در مس رفسنجان گسترده‌تر شد؛ 8 بازداشت شده، 4 نفر آزاد شدند

پیش بینی تداوم گردوخاک و کاهش دید در استان

گردشگری دینی با توسعه زیرساخت‌ها در تیران تقویت شد

مانده ام با صبر دریا پایبند

موتورولا موتو G85 با اسنپدراگون 6s نسل 3 معرفی شد

اپل همچنان اجازه انتشار امولاتورهای PC روی اپ استور را نمی‌دهد

روایت مهم پورمحمدی از «زیان سنگینی که تندروها به اقتصاد ایران زدند»

وزیر معزول

آرای انضباطی تیم های سپاهان و گل‌گهر اعلام شد

قاضی‌زاده از مشکلات اصفهان آگاهی کامل دارد + فیلم

آغاز ساخت هزار کلاس درس خیر ساز در استان اصفهان

آماده‌باش هلال‌احمر در پی احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در 11 استان

11 هنرمند از 7 استان منتخب سمپوزیوم غدیر شدند

جهان رو چجوری میبینی؟

شاعرانه/ محو بودم هر چه دیدم دوش دانستم تویی

رنگ قرمز ردمی نوت 13 پرو شیائومی معرفی شد

موتورولا از موتو تگ پرده برداشت؛ رقیبی برای ردیاب‌های اپل و سامسونگ

انتشار حالت مکالمه صوتی ChatGPT یک‌ماه دیگر به‌تعویق افتاد

نسل جدید اسپیکر Beats Pill با عمر باتری 24 ساعته معرفی شد

پاسخ روحانی به اتهام‌زنی نامزدهای جناح حاکم

رفتن به دور دوم، کار اصولگرایان را سخت خواهد کرد

جانمایی صندوق‌های اخذ رأی در 3 پایانه مسافربری اصفهان/ برنامه «تریبون آزاد» برگزار شد

بهره برداری از زیر گذر اول و دوم شهرک صنعتی رازی تا دوماه دیگر

56 هزار اصفهانی، کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند

حل بحران زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان در برنامه دولت چهاردهم باشد

کارخانه «بافناز» اصفهان پس از 12 سال تعیین تکلیف شد

واگذاری 1300 واحد مسکونی و 1324 قطعه زمین رایگان در استان اصفهان

امکان حضور در انتخابات باکارت ملی و یا شناسنامه

تجلیل از نمونه های قوه قضاییه در اصفهان+فیلم

برنامه‌های دولت قاضی‌زاده حول چه محورهایی می‌گذرد؟

قاضی‌زاده از مشکلات اصفهان آگاه است

دامنه نوسان از شنبه 9 تیرماه به 6 درصد تغییر می‌کند

شهروندان کاشانی هرگونه تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان: باید به شهرستان‌های دور استان نیز ویژه نگاه کنیم

مردم‌سالاری دینی از برکات غدیر است/اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات

ز چه با دشمن جانم شده ام دوست ندانم

باج‌گیری چند میلیون دلاری هکرها از دولت اندونزی